Judo – Γιατί να κάνουν Τζούντο τα παιδιά

ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΜΑΧΗΤΙΚΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΤΟ ΤΖΟΥΝΤΟ

Δεξιότητες που αναπτύσσονται μέσω του Τζούντο:
• Φυσικές
• Διανοητικές
• Κοινωνικές
• Ψυχολογικές

Λόγοι ανάπτυξης:
• Χρήση ψυχολογικών τεχνικών όπως η νοερή απεικόνιση
• Τεχνικές χαλάρωσης
• Καθορισμός στόχων
• Ανάπτυξη της συνοχής της ομάδας
• Ανάπτυξη προσοχής και αυτοσυγκέντρωσης

ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
Οφέλη βελτιωμένης φυσικής ικανότητας για τα παιδιά:
• Ομοιόμορφη ανάπτυξη όλων των μυϊκών ομάδων
• Βελτίωση της αερόβιας ικανότητας
• Βελτίωση της μυϊκής συναρμογής
• Ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας
• Σύμφωνα με έρευνες σχετικά με την άσκηση, τα δραστήρια παιδιά έχουν βελτιωμένη φυσική κατάσταση και λιγότερα χρόνια προβλήματα υγείας από τα παιδιά που είναι στατικά.

ΑΣΚΗΣΗ – ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ
Η κινητική δραστηριότητα προκαλεί αλλαγές στο φλοιό του εγκεφάλου (όπως στο νευρικό και μυϊκό σύστημα):
– με την αύξηση των συνάψεων (των ενώσεων στα εγκεφαλικά κύτταρα)
– με την ισχυροποίηση των συνάψεων
– με την αναδιοργάνωση των κινητικών περιοχών.
Οι δραστηριότητες που διατηρούνται και ενισχύονται για μεγάλο διάστημα επηρεάζουν την κινητική περιοχή του εγκεφάλου.

ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΣΤΟΧΩΝ
Οι τεχνικές για κάθε επίπεδο ζωνών:
• καθορίζονται λεπτομερώς
• οργανώνονται σταδιακά με σύστημα και καθορισμένους στόχους
• απαιτούν κλιμακωτή προσπάθεια για κάθε βαθμίδα, πλήρη αυτοσυγκέντρωση και πειθαρχεία
• αντιπροσωπεύουν περισσότερη γνώση και προσωπική βελτίωση

Η μέθοδος της σταδιακής εκμάθησης, σε συνδυασμό με την πειθαρχία, μπορεί να χρησιμοποιηθεί σα γνώμονας και για τις υπόλοιπες υποχρεώσεις των παιδιών, όπως το διάβασμα για το σχολείο, αλλά και ο τρόπος που αλληλεπιδρούν μεταξύ τους

ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ- ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ
Η οργανωμένη φύση των πολεμικών τεχνών ενθαρρύνει την αυτοπειθαρχία των μαθητών γιατί:
• δουλεύουν στοχευόμενα για να πετύχουν, την κατάκτηση μιας ζώνης ή τη νίκη σε έναν αγώνα.
• αναγνωρίζουν και αποδέχονται τους κανόνες
• δουλεύουν σκληρά και επίμονα
Τα παιδιά που ασχολούνται με τα μαχητικά αθλήματα, διακρίνονται για τον ισορροπημένο τρόπο ζωής τους.
Μέσα από την πειθαρχία, τα παιδιά βιώνουν σταθερότητα (αφού οι στόχοι είναι συγκεκριμένοι), άρα και ασφάλεια, αφού γνωρίζουν τους στόχους και τους κατακτούν.
Αυτή η διαδικασία είναι θεμελιώδης για την τόνωση της αυτοπεποίθησης

ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
Οι επίσημοι αγώνες που πραγματοποιούνται υπό την αιγίδα αναγνωρισμένων αθλητικών ομοσπονδιών:
• είναι απόλυτα ασφαλείς
• δίνουν στους αθλητές τη δυνατότητα να εξελιχθούν αθλητικά διεκδικώντας διακρίσεις και αναγνώριση
• βιώνουν το νόημα της ευγενούς άμιλλας και του αθλητισμού
• πετυχαίνουν μοριοδότηση για εισαγωγή σε Ανώτερες και Ανώτατες Σχολές
• διεκδικούν διορισμό στο Δημόσιο λόγο μεγάλης διάκρισης

ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΣΥΝΑΔΕΛΦΙΚΟΤΗΤΑ
Ο σεβασμός είναι συνυφασμένος με τις πολεμικές τέχνες.
Το Τζούντο διδάσκει τους μαθητές να εκτιμούν:
• την ηλικία
• την τάξη
• την πείρα
• να σέβονται εκείνους που ξέρουν περισσότερα από αυτούς
• να βοηθούν αυτούς που ξέρουν λιγότερα
• να χτίζουν τον αυτοσεβασμό με την κατάκτηση μικρών προκλήσεων
Επίσης οι μαθητές αισθάνονται μια ισχυρή αίσθηση συναδελφικότητας μεταξύ τους. Αυτό το συναίσθημα είναι βασισμένο στην κοινή εμπειρία αλλά και την ομαδική υπέρβαση των προκλήσεων

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ “ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ” ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ
Έχει αποδειχτεί ότι η συναισθηματική νοημοσύνη μπορεί να αναπτυχθεί και να εξασκηθεί.
Ανάλογα με το είδος και τις απαιτήσεις του αγωνίσματος ο αθλητής θα πρέπει να αναπτύξει τη συναισθηματική του προσέγγιση:
• Καλλιέργεια αυτογνωσίας
• Αξιολόγηση και ανάλυση καταστάσεων
• Παρατήρηση συναισθημάτων
• Αντίδραση στη νέα συνθήκη (στο νέο συναίσθημα)
• Καθορισμός στρατηγικών και στόχων για τη ρύθμιση και τον έλεγχο των συναισθημάτων
• Επινόηση τρόπων ώστε να κατευθύνουν αποτελεσματικά τα συναισθήματά τους
• Εφαρμογή και εξάσκηση σε νέες πρακτικές κατά τη διάρκεια της προπόνησης

ΓΟΝΕΙΣ ΑΘΛΗΤΩΝ
Οι γονείς των αθλητών πρέπει να αποφύγουν:
• την ταύτιση του παιδιού με το γονέα, με συνέπειες τις αυξημένες απαιτήσεις από το παιδί που πολλές φορές δεν ανταποκρίνονται στο χαρακτήρα του
• την αδιαφορία λόγω αυξημένων επαγγελματικών υποχρεώσεων
• την ελλιπή οργάνωση του προγράμματος με το βάρος μόνο στα μαθήματα
• την παρέμβαση στο έργο του προπονητή- πρέπει να υπάρχει συνεργατική σχέση
Στόχοι γονέα:
• Απόκτηση ειδικών γνώσεων του αθλήματος
• Απόκτηση ιατρικών, διατροφικών γνώσεων
• Ψυχολογική στήριξη του παιδιού
• Συνεργασία με προπονητή –αθλητικό ψυχολόγο

Judo KIDS
• Η ιδανική ηλικία για να ξεκινήσει ένα παιδί το Judo είναι περίπου 5 χρονών
• Η ιδανική διάρκεια μαθήματος είναι περίπου 50’
• Η ασφάλεια που προσφέρει το στρώμα είναι απαραίτητη ώστε να εξαλειφθεί οποιοσδήποτε φόβος τραυματισμού του παιδιού.
• Προϋπόθεση της σωστής καθοδήγησης του παιδιού μέσα στο άθλημα, είναι η τεχνική και παιδαγωγική κατάρτιση που κατέχει ο εκπαιδευτής
• Η ενασχόληση ενός παιδιού με το Judo μπορεί επικεντρωθεί είτε σε επίπεδο απλής ενασχόλησης για την εκμάθηση της τέχνης, είτε ως εναλλακτική γυμναστική, ή ακόμα και ως έναρξη μίας αθλητικής καριέρας
• Προπόνηση με βασικό γνώμονα την αυστηρότητα και την πειθαρχία, χωρίς όμως να χάνεται ο παιγνιώδης χαρακτήρας της, είναι τo βασικό χαρακτηριστικό προκειμένου το παιδί να ακολουθεί επιτυχώς τους κανονισμούς και να μαθαίνει την σωστή τεχνική του αθλήματος

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ
O τρόπος διδασκαλίας και η μεθοδολογία της προπόνησης στηρίζεται σε βασικές αρχές:
• Η προπόνηση γίνεται υπό μορφή παιχνιδιού
• Η ένταση και η δύναμη διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα
• Οι τεχνικές εκτελούνται με απλούς και συγκεκριμένους τρόπους και συνδυασμούς.
• Συχνά διαλείμματα βασικής γυμναστικής είναι απαραίτητα για την ολοκληρωμένη εκγύμναση του παιδιού αλλά και για την νοητική αποφόρτιση μεταξύ των τεχνικών κινήσεων και των συνδυασμών.

  • Tweets